Arduino Nano Kütüphane Ekleme
Arduino Nano, küçük boyutlu ve düşük maliyetli bir mikrodenetleyici geliştirme kartıdır. Arduino IDE ile programlanabilir ve çeşitli sensörler ve aktüatörlerle kullanılabilir. Arduino Nano’ya kütüphane eklemek, yeni özellikler ve işlevler eklemenin kolay bir yoludur.
Kütüphane Nedir?
Kütüphane, önceden yazılmış kod parçacıklarının bir koleksiyonudur. Bu kod parçacıkları, belirli görevleri gerçekleştirmek için kullanılabilir. Örneğin, bir kütüphane, bir sensörden veri okumak veya bir aktüatörü kontrol etmek için kullanılabilir.
Arduino Nano’ya Kütüphane Ekleme
Arduino Nano’ya kütüphane eklemek için aşağıdaki adımları izleyin:
- Arduino IDE’yi açın.
- “Araçlar” menüsünden “Kütüphane Yöneticisi”ni seçin.
- Kütüphane Yöneticisi penceresinde, eklemek istediğiniz kütüphaneyi arayın.
- Kütüphanenin adının yanındaki “Yükle” düğmesine tıklayın.
- Kütüphane yüklenecektir.
Kütüphaneleri Kullanma
Kütüphaneleri kullanmak için, öncelikle kütüphaneyi programınıza dahil etmeniz gerekir. Bunu, #include
direktifiyle yapabilirsiniz. Örneğin, Servo
kütüphanesini kullanmak için aşağıdaki kodu programınıza ekleyebilirsiniz:
“`
include
“`
Kütüphaneyi dahil ettikten sonra, kütüphanedeki fonksiyonları kullanabilirsiniz. Örneğin, Servo
kütüphanesindeki write()
fonksiyonunu kullanarak bir servo motorunu kontrol edebilirsiniz.
Faydalı Siteler ve Dosyalar