Isra 1 Ayet Diyanet

İsra 1. Ayet: Konusu ve Açıklaması

İsra 1. ayet, Kur’an-ı Kerim’in 17. suresinin ilk ayetidir. Bu ayet, Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Mekke’den Kudüs’e yaptığı gece yolculuğunu ve ardından göğe yükselişini anlatmaktadır. Bu yolculuk, Hz. Muhammed’in (s.a.v.) peygamberliğinin önemli bir olayıdır ve İslam tarihinde önemli bir yere sahiptir.

Ayetin meali şöyledir:

“Sübhane’l-lezî esrâ bi’abdihi leylen minel-mescidil-harâmi ilel-mescidil-aksâl-lezî bâraknâ havlehu lînuriehu min âyâtinâ. İnnehu huves-semî’ul-basîr.”

“O, kulunu bir gece Mescid-i Haram’dan, çevresini mübarek kıldığımız Mescid-i Aksa’ya götürendir. Orada ona ayetlerimizden bir kısmını gösterelim diye. Şüphesiz ki O, hakkıyla işiten ve hakkıyla görendir.”

Ayette geçen “esrâ” kelimesi, “gece yolculuğu” anlamına gelir. Bu yolculuk, Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Mekke’deki Mescid-i Haram’dan Kudüs’teki Mescid-i Aksa’ya yaptığı yolculuktur. Mescid-i Aksa, Hz. Süleyman tarafından yaptırılmış ve Hz. İsa’nın da ibadet ettiği bir mabettir.

Ayette geçen “mescidil-harâm” kelimesi, “haram mescit” anlamına gelir. Bu mescit, Mekke’de bulunan ve Müslümanların hac ibadetini yerine getirdiği yerdir.

Ayette geçen “mescidil-aksâ” kelimesi, “en uzak mescit” anlamına gelir. Bu mescit, Kudüs’te bulunan ve Müslümanların ilk kıblesi olan yerdir.

Ayette geçen “bâraknâ” kelimesi, “mübarek kıldık” anlamına gelir. Bu kelime, Mescid-i Aksa’nın çevresinin Allah tarafından mübarek kılındığını ifade eder.

Ayette geçen “havlehu” kelimesi, “çevresi” anlamına gelir. Bu kelime, Mescid-i Aksa’nın çevresinin mübarek kılındığını ifade eder.

Ayette geçen “lînuriehu” kelimesi, “ona gösterelim diye” anlamına gelir. Bu kelime, Allah’ın Hz. Muhammed’e (s.a.v.) ayetlerinden bir kısmını göstermek için onu Mescid-i Aksa’ya götürdüğünü ifade eder.

Ayette geçen “min âyâtinâ” kelimesi, “ayetlerimizden bir kısmı” anlamına gelir. Bu kelime, Allah’ın Hz. Muhammed’e (s.a.v.) gösterdiği ayetlerin bir kısmını ifade eder.

Ayette geçen “innehu” kelimesi, “şüphesiz ki O” anlamına gelir. Bu kelime, Allah’ın hakkıyla işiten ve hakkıyla gören olduğunu ifade eder.

Ayette geçen “huves-semî’ul-basîr” kelimesi, “O, hakkıyla işiten ve hakkıyla görendir” anlamına gelir. Bu kelime, Allah’ın her şeyi hakkıyla işittiğini ve hakkıyla gördüğünü ifade eder.

Konuyla İlgili Faydalı Siteler ve Dosyalar


Yayımlandı

kategorisi