Arduino’ya Kütüphane Ekleme
Arduino, açık kaynaklı bir elektronik platformudur ve birçok farklı proje için kullanılabilir. Arduino’nun gücünü artırmak için, çeşitli kütüphaneler kullanabilirsiniz. Bu kütüphaneler, belirli görevleri yerine getirmek için önceden yazılmış kod parçalarıdır. Örneğin, bir kütüphane kullanarak, Arduino’nuzu bir sıcaklık sensörüyle iletişim kurmaya veya bir motoru kontrol etmeye ayarlayabilirsiniz.
Arduino’ya kütüphane eklemek oldukça kolaydır. Aşağıdaki adımları izleyerek, Arduino’nuza kütüphane ekleyebilirsiniz:
- Arduino IDE’yi açın.
- “Araçlar” menüsüne tıklayın ve “Kütüphane Yöneticisi” seçeneğini seçin.
- Kütüphane Yöneticisi penceresi açılacaktır.
- Arama çubuğuna, eklemek istediğiniz kütüphanenin adını yazın.
- Kütüphaneyi bulduğunuzda, “Yükle” düğmesine tıklayın.
- Kütüphane yüklenecektir.
Kütüphaneyi yükledikten sonra, Arduino kodunuzda kullanabilirsiniz. Kütüphaneyi kullanmak için, öncelikle kütüphaneyi kodunuza dahil etmeniz gerekir. Bunu, #include
direktifiyle yapabilirsiniz. Örneğin, Servo
kütüphanesini kullanmak için, aşağıdaki kodu kodunuza eklemeniz gerekir:
“`
include
“`
Kütüphaneyi kodunuza dahil ettikten sonra, kütüphanenin fonksiyonlarını kullanabilirsiniz. Kütüphanenin fonksiyonlarını kullanmak için, kütüphanenin adını ve ardından nokta işareti (.) kullanarak fonksiyonun adını yazmanız gerekir. Örneğin, Servo
kütüphanesinin attach()
fonksiyonunu kullanmak için, aşağıdaki kodu kodunuza eklemeniz gerekir:
servo.attach(9);
Arduino’ya kütüphane eklemek, Arduino’nun gücünü artırmanın harika bir yoludur. Kütüphaneleri kullanarak, Arduino’nuzu daha karmaşık projeler için kullanabilirsiniz.
Faydalı Siteler
İlgili Dosyalar
- Arduino Kütüphane Yöneticisi Kullanım Kılavuzu
- Arduino Kütüphaneleri Listesi
- Arduino Kütüphaneleri Nasıl Kullanılır?