Arduino Marlin Içinkütüphane Ekleme

Arduino Marlin İçin Kütüphane Ekleme

Arduino Marlin, 3D yazıcılar için açık kaynaklı bir üretici yazılımıdır. Marlin, 3D yazıcının hareketini, sıcaklığını ve diğer ayarlarını kontrol etmek için kullanılır. Marlin, Arduino IDE kullanılarak programlanabilir.

Arduino Marlin’e kütüphane eklemek, yeni özellikler eklemek veya mevcut özellikleri geliştirmek için kullanılabilir. Örneğin, bir kütüphane ekleyerek Marlin’e yeni bir dil desteği ekleyebilir veya yeni bir yazıcı modeli için destek ekleyebilirsiniz.

Arduino Marlin’e kütüphane eklemek için aşağıdaki adımları izleyin:

  1. Marlin’in kaynak kodunu indirin.
  2. Marlin’in kaynak kodunu açın.
  3. Kütüphaneyi Marlin’in kaynak koduna ekleyin.
  4. Marlin’i derleyin.
  5. Marlin’i 3D yazıcınıza yükleyin.

Kütüphane Ekleme Adımları

  1. Marlin’in kaynak kodunu indirin.

Marlin’in kaynak kodunu Marlin’in resmi web sitesinden indirebilirsiniz.

  1. Marlin’in kaynak kodunu açın.

Marlin’in kaynak kodunu bir metin düzenleyici kullanarak açabilirsiniz.

  1. Kütüphaneyi Marlin’in kaynak koduna ekleyin.

Kütüphaneyi Marlin’in kaynak koduna eklemek için aşağıdaki adımları izleyin:

  • Kütüphanenin kaynak kodunu indirin.
  • Kütüphanenin kaynak kodunu Marlin’in kaynak kodunun aynı dizinine kopyalayın.
  • Marlin’in kaynak kodunda, Configuration.h dosyasını açın.
  • Configuration.h dosyasında, #include direktifini kullanarak kütüphanenin başlık dosyasını ekleyin.

Örneğin, Adafruit_NeoPixel kütüphanesini Marlin’in kaynak koduna eklemek için aşağıdaki adımları izleyin:

  • Adafruit_NeoPixel kütüphanesinin kaynak kodunu Adafruit’in resmi web sitesinden indirin.
  • Adafruit_NeoPixel kütüphanesinin kaynak kodunu Marlin’in kaynak kodunun aynı dizinine kopyalayın.
  • Marlin’in kaynak kodunda, Configuration.h dosyasını açın.
  • Configuration.h dosyasında, aşağıdaki satırı ekleyin:

“`

include

“`

  1. Marlin’i derleyin.

Marlin’i derlemek için aşağıdaki adımları izleyin:

  • Marlin’in kaynak kodunun bulunduğu dizine gidin.
  • Aşağıdaki komutu çalıştırın:

make

  1. Marlin’i 3D yazıcınıza yükleyin.

Marlin’i 3D yazıcınıza yüklemek için aşağıdaki adımları izleyin:

  • 3D yazıcınızı bilgisayara bağlayın.
  • Marlin’in derlenmiş dosyasını 3D yazıcınıza kopyalayın.
  • 3D yazıcınızın üreticisinin talimatlarını izleyerek Marlin’i 3D yazıcınıza yükleyin.

Faydalı Siteler ve Dosyalar

  • Marlin’in resmi web sitesi: https://marlinfw.org/
  • Marlin’in kaynak kodu: https://github.com/MarlinFirmware/Marlin
  • Adafruit’in resmi web sitesi: https://www.adafruit.com/
  • Adafruit_NeoPixel kütüphanesinin kaynak kodu: https://github.com/adafruit/Adafruit_NeoPixel

Yayımlandı

kategorisi