App Inventor 2’de En Yüksek Rekor Ekleme
App Inventor 2, MIT tarafından geliştirilen ve kullanıcıların Android uygulamaları oluşturmasını sağlayan bir görsel programlama ortamıdır. App Inventor 2, sürükle ve bırak arayüzü ve önceden tanımlanmış bileşenleri sayesinde programlama bilgisine sahip olmayan kişilerin bile Android uygulamaları oluşturmasını kolaylaştırır.
App Inventor 2’de en yüksek rekor eklemek için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:
- App Inventor 2’yi açın ve yeni bir proje oluşturun.
- Bileşenler panelinden “Veri Tabanı” bileşenini seçin ve tasarım alanına sürükleyin.
- Veri Tabanı bileşenine çift tıklayın ve “Tablo Oluştur” düğmesine tıklayın.
- Tablo adını “En Yüksek Rekorlar” olarak girin ve “Oluştur” düğmesine tıklayın.
- Tablo sütunlarını eklemek için “Sütun Ekle” düğmesine tıklayın.
- İlk sütunun adını “Ad” olarak girin ve veri türünü “Metin” olarak seçin.
- İkinci sütunun adını “Puan” olarak girin ve veri türünü “Sayı” olarak seçin.
- “Tamam” düğmesine tıklayın.
- Bileşenler panelinden “Buton” bileşenini seçin ve tasarım alanına sürükleyin.
- Butona çift tıklayın ve “Tıklandığında” olayını seçin.
- Olay işleyicisine aşağıdaki kodları ekleyin:
“`
global en_yuksek_puan = 0
def Button1_Click(self):
ad = self.TextBox1.Text
puan = self.TextBox2.Text
if puan > en_yuksek_puan:
en_yuksek_puan = puan
self.Label1.Text = “Yeni en yüksek puan: ” + str(en_yuksek_puan)
self.VeriTabani1.InsertRow(“En Yüksek Rekorlar”, {“Ad”: ad, “Puan”: puan})
“`
- Uygulamayı derleyin ve cihazınıza yükleyin.
- Uygulamayı çalıştırın ve adınızı ve puanınızı girin.
- “Kaydet” düğmesine tıklayın.
En yüksek rekorunuz artık veri tabanına eklenecektir.
Faydalı Siteler ve İlgili Dosyalar
- App Inventor 2 Resmi Sitesi
- App Inventor 2 Eğitimleri
- App Inventor 2 Bileşenleri
- App Inventor 2 Örnekleri
- App Inventor 2 Topluluğu